Tuesday, April 23, 2013

Pengalaman Menakutkan~


Assalamualaikum, sekarang jam laptop aku sudah pukul 11.39 malam. aku duduk depan laptop dalam kegelapan dengan bunyi guruh berdentum dan kilat menyambung serta bunyi kenderaan yang lalu depan rumah aku. okay cuma pengenalan bukan tu yang aku nak cerita. 

tahun lepas, member satu tempat kerja kakak aku ajak main bowling dekat Mall depa kerja. kakak aku pun takdak teman so dia ajaklah aku teman dia pih main bowling dengan member-member dia. dalam pukul 10.30 game nak start, pukul 9.30 kami pih. Mall ni dekat ja dengan rumah aku 5 minit ja naik kereta. tapi, kami bukan naik kereta, kami jalan kaki so mengambil masa 15 minit jugak lah nak redah gelap. memang jalan rumah aku nak sampai jalan besar gelap tambah kedai taman rumah aku banyak yang dah tutup. kami pun jalan lah memang takut lah even pih dua orang kan? first memang takut orang culik ka apa ka, second hangpa paham-paham lah kami takut jumpa apa. huu~ dengar anjing menyalak belakang taman memang gerun aa dengan sunyi kereta pun tak bopa banyak lalu dah time macam tu so agak sunyi lah cuma dengar bunyi anjing menyalak. aku dengan kakak aku buka langkah laju aa takut kot kami perempuan pulak kan. kami pun lintas jalan besar lega lah dah sampai jalan besar cerah lah sikit kedai dalam bandar tu tutup lambat sikit. kami pun terus jalan sampai Mall. Alhamdulillah takdak apa jadi dekat kami. syukurrr~

10.30 - 11.30 - 12.30 - 1.30, depa main banyak game malam tu, rupanya ada perlawanan ingat main saja-saja. lepas bagi hadiah semua dekat sapa yang menang, kami pun boleh balik. group kakak aku tak menang pun hampeh, huhu. kami pun turun Mall dah pukul 1.45 pagiii. memang kecut perut-perut nak balik pun. nasib dalam bandar still cerah tak lah takut sangat. lepas kami lintas jalan besar nak pih seberang taman rumah memang dah gelap sangat semua kedai dah tutup sunyi sepi takdak orang langsung bunyi anjing menyalak "aukkk aukkk" haih cering bulu roma, kami pun jalan lajuuu dah lah aku jenis jalan lambat jenuh duk ligan kakak aku dekat depan. jalan punya jalan aku dengar bunyi budak menangis memang time tu aku takut gila, aku kata dekat kakak aku bunyi apa tu. kakak aku kata jangan tegur jalan ja. aku pun jalan tengok budak tu duk depan kedai duk menangis aku terkalih tengok dia, dia angkat kepala muka dia penuh darahhh dia gelak lepas tu dia lari mai dekat kami dua sambil gelak lepas tu lesap, aku dah jerit sampai menangis.

lepas tu aku ajak kakak aku lari, aku kalih-kalih kakak aku duk tunduk aku duk perasan dah dia ni mesti kena rasuk punya. dia angkat kepala ja aku jerittt muka dia pucat gila mata dia merah sangat aku pun sampai menggigil habis badan, aku pun lari sekuat hati sambil menangis tinggal kakak aku tu memang aku taktau nak buat apa kalau dalam keadaan macam tu surah yang hapai pun boleh lupa habis. sampai dekat rumah mama aku buka pintu, aku masuk menangis sekuat hati. mama aku tanya pun aku dah tak jawab sebab menangis sampai sedu. lepas tu aku tertidur, aku mimpi budak tu dia mai lari depan muka aku dengan mata nak terkeluar. aku terjaga, esok tu aku demam. aku tak sangka boleh jadi macam tu, aku tanya mama aku kakak pih mana. mama kata ada dalam bilik dia, semalam bukan akak balik sorang ka? mama kata ada orang hantar kakak balik. fuhhh lega aku dengar tidak kena marah dengan mama aku sebab tinggal kakak aku.

memang pengalaman yang menakutkan lah tobat aku tak keluar malam-malam macam tu dah kalau jalan kaki tobat dak dah. sampai sekarang aku duk mimpi benda yang terkejut-terkejut, kadang-kadang aku bangun badan aku lebam-lebam memang aku takut lah. lepas aku bagitau mama kami pih berubat, Alhamdulillah sekarang ni aku dah sihat. syukur sangat-sangat, tapi pengalaman tu memang aku tak akan lupa memang bagi pengajaran tak bagi aku keluar malam-malam dan balik lewat malam tobat takmau dah keluar sampai lewat malam jalan dekat taman aku ni serammm~ Alhamdulillah semuanya sudah baik-baik sahaja :)

#huhu, boring gila haha dah 12.09 AM sat lagi aku yang tak boleh tidur. cerita di atas hanya rekaan semata-mata :P

6 comments:

  1. seram pulak lepas bace .. hehe ,, seumur hdup xpernah ade pengalam macam nie ,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jangan keluar malam2 nanti dpt pengalaman mcmtu hihi

      Delete
  2. hhahaha..mati2 ingat betul2..siot ja..bahaya keluar malam2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, jangan keluar mlam2 bhaya ahaks :D

      Delete
  3. memang tak elok pun keluar malam2 kn sis..bkn je mkhluk halus,mkhluk kasar aka manusia pn mmbhayakn jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, bahaya keluar malam2 ni..

      Delete

CopyRight Myakawaii