Sunday, May 4, 2014

Expression Of My Heart ...



assalamualaikum~
good evening... 
I hope you all feel happy today!

Kadang-kadang,
aku tersenyum,
kadang-kadang,
aku tertawa,
kadang-kadang,
aku menangis,
kadang-kadang,
aku marah,
kadang-kadang,
aku sepi,
kadang-kadang,
aku sendirian,
kadang-kadang,
aku seorang yang sukar diteka katanya...

kadang-kadang,
aku ego,
kadang-kadang,
aku pentingkan diri sendiri,
kadang-kadang,
aku ambil mudah,
kadang-kadang,
aku sengaja sibukkan diri,
kadang-kadang,
aku endahkan nasihat,
kadang-kadang,
aku seorang yang tidak sempurna, bukan?

kadang-kadang,
aku menyakiti hati,
kadang-kadang,
aku menyiksa hati,
kadang-kadang,
aku kejam,
kadang-kadang,
aku tidak peka,
kadang-kadang,
aku buta, buta segalanya,
kadang-kadang,
aku terlupa,
kadang-kadang,
aku menyesal,
kadang-kadang,
aku terfikir indahnya jika aku dapat menjaga semua hati mereka :)

sayuuu, walaupun kadang-kadang, ia sangat menyakitkan, sangat menyiksakan, tapi aku, aku manusia yang tak pernah lari daripada berbuat dosa, aku pendosa. tetapi, pendosa tidak akan terus berbuat dosa, hidayah itu milik Allah... suatu saat, taubat itu dipilihnya, bersujud semahu-mahunya, memohon ampun, memohon jalan daripada Allah SWT...

sayuuu, walaupun hati meronta, tapi aku tetap ingin teguh, kerana sesaat saja dunia yang aku sedang diami. doa, demi doa, mudah-mudahan ia beri petunjuk daripadaNya. jika aku, aku menyakiti hati kalian, maafkan aku. jika aku, aku melukakan hati kalian, maafkan aku. jika aku, aku menyiksa hati kalian, maafkan aku. jika aku, aku melakukan sesuatu yang membuat kalian terasa dalam sedar ataupun tidak, maafkan aku. dan aku, aku akan cuba berubah, dan aku mohon pada kalian, doakan aku supaya bertemu dengan jalan yang benar. jika ia sangat sukar, lupakan namaku, maafkan aku...

yang ikhlas,
smileymiya

2 comments:

CopyRight Myakawaii