Friday, May 9, 2014

Result Oh Result !

 

Assalamualaikum,
hello peoples!
I hope today have be a good day to you...

okay but first, let me take a selfie :D 
 

Alhamdulillah, apa yang ditunggu, apa yang tertanya-tanya, apa yang ditanya telah pun terjawab hari ini. aku bersyukur sangat dengan apa yang aku dapat, even menghampakan my parents. I'm sorry mom and dad Y.Y keep it up mira, four semester more. sungguh menyiksakan... nevermind, bersyukur bersyukur dan bersyukur sangat-sangat even ni second result belum ada repeat paper, syukur, alhamdulillah...

fuhhh berpeluh~ semalam tak dapat lelapkan mata sebab menanti result sampai pukul dua pagi tahu tak? tapi hampa, tak muncul pun dekat email. so, aku pun tidur yang agak nyenyak lah. then pukul 6 aku bangun, aku still mengharapkan email tu ada, but but, it so bummer! tak keluar juga, aku pun check my sufo, rupanya aku tak buat haha. budak uitm ja yang tahu ^^ so, terpaksa lahhh tunggu pukul 9 pagi. it very very nervous... great surprise will become a reality!! pukul 7.30 pagi aku cuba juga nak dapatkan email tu, tapi tak boleh. okay aku chill chill, pergi breakfast and sembang dengan my mom blablabla, then jam dah pukul 8.50 pagi. dah tak boleh chill weh time tu, gabra gila. berpeluh ketaq badan-badan, fuhh. lepas cuci sudu bagai, aku pun ke ruang tamu untuk mengadap laptop ni. jeng jeng~

*minum air jap*

ehem ehem, aku tengok jam dekat laptop dah pukul 9.01 pagi, aku terus masuk laman web uitm, then check my result. bismillah, oh nooo gugup, aku buka slow slow, then aku scroll result aku slow slow... and yeah what I answer in booklet, and what I do at my report, assignment, LP then bla bla bla, that's what I get back guys, it so hurt, but I accept it with peace of mind. so k, continue my storyyy... lepas tu aku pun terkejut beruk tengok keputusan yang menurun mencecah tanah... aku pun berlari sekuat hati untuk mendapatkan my mom *nipu benor* haha so aku pergi dekat my mom then I said "mama, terukkk. menurun dari semester lepas" then my mom said "ada failed tak?" me "nooo" *aku pun terkinja-kinja macam beruk* haha lepas tu my dad ask "why? dah keluar ke result" anddd I said "yesss" lepas tu depa pun mai la tengok result aku yang hampeh tu. argh sedih bagi depa tengok result tuuu Y.Y

I'm feel so sad that time, then my mom sempat lagi cakap "jiran sebelah mesti dekan pulak" oh nooo don't give me a words like that, it so deep mommm! aku pun macam ala ala hampa lah kan tak dapat bagi depa dean list, tapi tahan sat air mata ni. *tarik nafas, then lepas slow slow* lepas tu, my dad check check my result, dia cakap "okay dah lah ni, dah tau cara nak study, usaha lagi nanti. tahniah". aku macam stunned kejap, result teruk macam tu abah boleh cakap "tahniah"? ya Allah, thanks for given me the parents like this, I'm so lucky... memang aku tersentaplah, sebab aku tak usaha betul-betul aku still main-main, macam budak-budak baru nak merangkak *okay I lost my words*. nevermind, aku kena kuat, lawan semua yang negatif. lihat ke depan yang positif saja. orang lain boleh buat, kenapa kita tidak? keep fighting mira, otak kita sama, tapi cara menggunakannya yang berbeza. buang penyakit malas. buang penyakit suka bersendiri. buang penyakit suka merapu meroyan. buang penyakit buat benda tak berfaedah mira, buang semua tu buang! okay fine ter-monolog pulak. okay thats it for today, keep praying for me, and and and tolong beri kata-kata semangat. I need it so much. thank you my beloved blogger. Assalamualaikum~

2 comments:

  1. Awak di tag!! :)
    http://husnazahidi.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award-by-pha-is.html

    ReplyDelete

CopyRight Myakawaii