Tuesday, May 13, 2014

Selamat Tinggal Cinta~

 

Assalamualaikum,
hai peoples,
how are you all today? Alhamdulillah...

alhamdulillah, hari ni keadaan aku stabil, setelah seminggu jiwa kacau haha. aku rasa ini lah hikmah dia, dan petunjuk daripada Allah swt, alhamdulillah, syukur sangat-sangat. "maafkan aku, kerna pergi sebelum kau sarung cincin suci" faham dak situasi aku? tak faham? okay cun, buat-buat faham jela. hari ni, hari paling bahagia, hari yang bakal aku mulakan hidup ni balik macam baby baru dilahirkan, In Shaa Allah, mudah-mudahan Allah permudahkan niat suci aku ni. aku dah taknak fikir semua ni, *persetan soal cinta* perjalanan aku masih jauh, jauh, dan jauh...

kita cuma merancang, Allah yang tentukan. biarlah ia jadi kenangan, walaupun tak dapat aku lupakan. memang mudah kita ukir kenangan tu, tapi sangat sukar untuk kita padam. amboi bermadah pujangga pulok, err -.-" hmm, biarlah cinta dan sayang aku ni hanya buat Allah swt. aku nak berubah, aku banyak sangat buat salah dan silap. banyak sangat-sangat, aku nak kembali, aku berharap sangat perubahan kali ni kekal dengan usaha yang bersungguh-sungguh. aku kecewa sangat dengan diri aku dah berkali aku cuba untuk berubah, tapi ia mati macam tu saja. semoga kali ni aku akan teguh demi Allah swt. In Shaa Allah, doakan penghijrahan aku. dan buat hangpa semua, bimbinglah aku ke jalanNya. In Shaa Allah, hangpa akan dapat keberkatan tu. 

bersemadilah wahai hati yang hitam, bangkitlah dengan hati yang suci lagi indah, dunia sudah tua, sedikit hari lagi ia bakal musnah. ke manakah kita kembali? kepada Allah! dari manakah kita datang? dari Allah! maka hambakanlah diri kalian serendah-rendahnya hanya demi Allah swt. In Shaa Allah. Assalamualaikum :)

6 comments:

  1. datang sini BW girl :) Nway be strong :) huhu

    ReplyDelete
  2. Salam cik mira y cun.. Kita dtg sni n baca entryy ni.. Alololo... Sabar ea.. Masalah takkan jadi masalah kalu kita anggap masalah sebagai bukan masalah. Jangan fikir sgt psl mslh tuu tapi kita perlu lebih fokos pada jalan penyelesaian. Life must go on.ade Allah kan ade. Lets us be strong and be a better person 1st n keep it up girl.. heheh! Sharing is caring.. http://feycasnowie.blogspot.com/2014/05/happy-birthday-to-me.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam fifie, yelah kan. thanks ye atas komen nya.. hehe :D

      Delete
  3. cinta? x tfikir pun nak cintan cintun. busy sngt ngan family, study, travel & friends. hehe. ehhh, mira org jitra? sy study kt alor setar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, baguslah macam tu. oh yka? nanti jejalan la sini. hehe ;-)

      Delete

CopyRight Myakawaii